Service og reklamasjonsrutiner mellom forhandler og Mono AS
-
Forbruker må reklamere så raskt som mulig etter at en feil eller mangel oppdages.
-
Mono AS tilbyr å ta stiling til reklamasjon og evt utbedring av feil/ mangel på forhandlers vegne etter nærmere avtale.
-
Det stilles krav til at forhandler foretar en forundersøkelse og feiltester produktet.
Service innlevert i butikk (inntil 5 års reklamasjonsrett)
-
Butikk undersøker og feiltester produktet og bekrefter/ avkrefter feil som kunde påpeker.
-
Butikk innhenter dokumentasjon; kjøpskvittering m/dato, produkt, modell, serienummer og kundens navn, samt feilbeskrivelse og sender epost til serviceavdeling hos Mono AS.
-
Mono informerer om hvor produktet skal sendes.
-
Butikk sender produktet til bekreftet adresse, alternativt beholder varen.
-
Etter reparasjon, evt. ombytte returneres produktet til butikk/ sluttkunde for Mono sin regning.
Varer med utsalgspris under 2.000 (Inntil 2 års reklamasjonsrett)
-
Butikk undersøker og feiltester produktet og bekrefter/ avkrefter feil som kunde påpeker.
-
Ved bekreftet mangel på produktet, byttes det med sluttkunde. Dersom butikken ikke har (tilsvarende) produkt må nytt produkt bestilles fra Mono.
-
Dokumentasjon; kjøpskvittering m/dato, produkt modell, serienummer og kundens navn, samt feilbeskrivelse sendes pr epost til serviceavdeling hos Mono AS
-
Mono omleverer, evt krediterer i etterkant. Butikk oppbevarer produktet i 3 mnd for eventuell dokumentasjon til produsent.