Servicerutiner
Er du sluttbruker, kontakt din forhandler hvor du kjøpte produktet, kvittering må vedlegges.
 
Servicerutiner for forhandlere
Service og reklamasjonsrutiner mellom forhandler og Mono AS
  • Forbruker må reklamere så raskt som mulig etter at en feil eller mangel oppdages. 
  • Mono AS tilbyr å ta stiling til reklamasjon og evt utbedring av feil/ mangel på forhandlers vegne etter nærmere avtale.
  • Det stilles krav til at forhandler foretar en forundersøkelse og feiltester produktet.
 
Service innlevert i butikk (inntil 5 års reklamasjonsrett)
  • Butikk undersøker og feiltester produktet og bekrefter/ avkrefter feil som kunde påpeker. 
  • Butikk innhenter dokumentasjon; kjøpskvittering m/dato, produkt, modell, serienummer og kundens navn, samt feilbeskrivelse og sender epost til serviceavdeling hos Mono AS.
  • Mono informerer om hvor produktet skal sendes. 
  • Butikk sender produktet til bekreftet adresse, alternativt beholder varen. 
  • Etter reparasjon, evt. ombytte returneres produktet til butikk/ sluttkunde for Mono sin regning.

Varer med utsalgspris under 2.000 (Inntil 2 års reklamasjonsrett)
  • Butikk undersøker og feiltester produktet og bekrefter/ avkrefter feil som kunde påpeker. 
  • Ved bekreftet mangel på produktet, byttes det med sluttkunde. Dersom butikken ikke har (tilsvarende) produkt må nytt produkt bestilles fra Mono. 
  • Dokumentasjon; kjøpskvittering m/dato, produkt modell, serienummer og kundens navn, samt feilbeskrivelse sendes pr epost til serviceavdeling hos Mono AS 
  • Mono omleverer, evt krediterer i etterkant. Butikk oppbevarer produktet i 3 mnd for eventuell dokumentasjon til  produsent.
 
For RHA gjelder 3 års ombytterett
  • Butikk undersøker og feiltester produktet og bekrefter/ avkrefter feil som kunde påpeker. 
  • Ved bekreftet mangel på produktet byttes det med sluttkunde i butikk/ på stedet. Dersom butikken ikke har (tilsvarende) produkt må nytt produkt bestilles fra Mono. 
  • Dokumentasjon; kjøpskvittering m/dato, produkt modell, serienummer og kundens navn, samt feilbeskrivelse sendes pr epost til serviceavdeling hos Mono AS.
 
Henvendelser deleforespørsel (ikke garanti), kontakt vår servicepartner:
Service Kompaniet AS, Strandgaten 224, 5004 Bergen, telefon 55 23 30 32, e-post: post@servicekompaniet.no
Service Kompaniet AS, Stålfjæra 26, 0975 Oslo, telefon 21 03 21 30, e-post: post@servicekompaniet.no
Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.